سازها در رباط کریم، پرند ونصیرشهر کوک می شوند: برگزاری باشکوه جشنوارهای غدیر و قربان

 

اسماعیل پورروشن سال های نه چندان دور یکی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر در شهرستان رباط کریم بوده، او که دارای دو فرزند پسر( یکی طلبه و دیگری موسیقی دان است) به تازگی مدیریت اداره ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی این کهن شهر را عهده دار شده است. پورروشن در گفت وگویی از برگزاری جشنواره موسیقی فولکلور با رویکرد ولایت دراعیاد غدیر خم و عید قربان سخن گفت و خبر داد: به زودی شهرهای رباط کریم، پرند و نصیرشهر همزمان با سایرشهرهای غربی استان تهران (بهارستان، اسلامشهر، قدس، شهریار و ملارد) میزبان این جشنواره می شوند.

بازگشت دوباره جشنواره انگور و تئاتر ولاء سکاندار با تجربه اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی، با اشاره به اینکه شهرستان رباط کریم در سال های گذشته میزبان جشنواره های ملی واستانی فراوانی بوده است، گفت: تلاش ما بر این است که جشنواره تئاتر ولاء و جشنواره انگور که در سال های گذشته در رباط کریم برگزار می شده است را بار دیگر احیا و برگزار کنیم.

چه بسا به دلیل کشت زعفران در این منطقه بتوانیم جشنواره زعفران را نیز دنبال کنیم. شرایط برگزاری کنسرت موسیقی چیست؟ پورروشن با انتقاد از اینکه برخی سالن های موجود منطقه، شرایط استاندار برای اجرای کنسرت موسیقی را ندارند، تصریح کرد: متاسفانه برخی از سالن های منطقه،استاندار و زیرساخت لازم برای اجرای کنسرت ندارند.

اینکه بخواهیم در یک سالن ورزشی، صندلی قرار دهیم تا شاهد برقراری یک کنسرت موسیقی باشیم، صحیح نیست. حتی تعریف سینما هم این است که حتما باید یک درب ورود و خروج به خیابان و معابر عمومی داشته باشد، رعایت ایمنی مخاطب در سالن های سینما و موسیقی برای ما مهم است و چنانچه اینگونه استانداردهای اولیه را نداشته باشد، مجوزی صادر نمی کنیم.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.