قائم مقام خبرگزاری صدا و سیما: رسانه اندیشه ها را تغییر می دهد

«حسن عابدینی» قائم مقام خبرگزاری صدا وسیما گفت: غرب برای کشورهای چین و هند با جمعیت میلیاردی که دارند، یک شبکه ماهواره ای راه نینداخته است اما برای ایران هشتاد میلیونی بیش از280 شبکه ماهواره ای ایجاد کرده است

به گزارش پرندپرس، «حسن عابدینی» قائم مقام خبرگزاری صدا وسیما و کارشناس امور بین الملل در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر پرند ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، عنوان کرد: جنگ ابزار به جنگ افکار تبدیل شده است. تغییر و تحول اقتصادی چه در زمینه توسعه پایدار و چه در زمینه نظامی گری یا در زمینه دیانت اگر بخواهد نهادینه شود، چاره ای نیست جز اینکه از مسیر رسانه های فراگیر عبور کند. برای 7 میلیارد جمعیت دنیا این امکان وجود ندارد که گفت وگوی چهر به چهره داشته باشند اما این رسانه است که اندیشه ها را متغییر می کند.

این کارشناس ارشد رسانه با اشاره به اینکه 298 شبکه ماهواره ای فارسی زبان وجود دارد که تلاش دارند تا بر افکار عمومی تاثیرگذار باشد، افزود: شبکه های ماهواره ای در حالی نزدیک 300 شکبه است که صدا و سیما ایران 130 شبکه رادیو و تلویزیونی دارد، پول های سنگینی که برای این شبکه های ماهواره ای پرداخت می کنند تنها در حوزه سیاسی نیست بلکه فقط یازده شبکه تلویزیونی داریم که شیعه انگلیسی را تبلیغ می کنند. در کنار این موضوع هم دهها شبکه است که فیلم های ضد فرهنگ را به صورت شبانه روز پوشش می دهند. برخی گمان می کنند زیاد بودن این شبکه ها برای گردش آزاد و اطلاع رسانی اما باید به این نکته توجه داشت که برای کشور چین با بیش از یک میلیارد جمعیت، این غربی ها یک شبکه به زبان چینی راه نینداختند. حتی برای کشورهند با جمعیت بیش از یک میلیارد نفری، یک شبکه راه نینداختند، ولی برای ایران با جمعیت هشتاد میلیونی دهها شبکه ماهواره ای به راه انداختند و  تنها 11 شبکه شیعه انگلیسی راه اندازی کردند. استنباطشان این است که آنچه مقابل تفکر ماتریالیست می ایستند بی تردید اندیشه انقلاب اسلامی است. استنباطشان این است که آنچه مقابل تفکر ماتریالیست می ایستند بی تردید اندیشه انقلاب اسلامی است.

گفتنی است، حسن عابدینی به همراه اصحاب رسانه پرند، ضمن بازدید میدانی از شهر پرند، بر مزار شهدای گمنام پرند حاضر شدند و یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به خصوص محمود صارمی شهید خبرنگار کشورمان را گرامی داشتند.

انتهاي پیام/

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.