‍ شیخ حسن نوروزی: اگر فردی مهریه همسرش را دارد و نمی دهد، باید زندانی شود

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان با اشاره به سرنوشت اصلاح قانون مهریه در کشور بیان کرد: این طرح هم اکنون در نوبت صحن علنی مجلس جهت بررسی قرار دارد.

شیخ حسن نوروزی با ذکر اینکه این طرح می تواند ۳۴ هزار زندانی را از زندان نجات می دهد، افزود: در این طرح تاکید کردیم که اگر فردی مهریه همسرش را دارد و نمی دهد، باید زندانی شود و فردی هم که استطاعت پرداخت مهریه را ندارد، باید کار کند و بدهی همسرش را پرداخت کند.

وی بیان کرد: همچنین در این طرح آورده ایم به عنوان مثال اگر خانمی مهریه خود را اخذ کرده اما ۱۰ الی ۱۵ سال است که همسرش وی را طلاق نمی دهد، بتواند طلاق بگیرد.

شیخ حسن با اشاره به اینکه در این طرح آورده ایم که اگر دختر و پسری ۹ ماه زیر یک سقف نبودند، بتوانند طلاق بگیرند، اظهار داشت:  پیش تر ما در این زمینه قوانین لازم را نداشتیم به همین خاطر ما گفته ایم که اگر زن اثبات کند که همسرش دارد و مهریه اش را نمی دهد،اگر فرد نداشت و زن آن فرد قبول داشت چرا باید آن فرد را زندانی کنیم.

این نماینده پر حاشیه تاکید کرد: همچنین گفته ایم که اگر مرد پیش از طلاق اموال خود را به نام دیگری بزند و ادعا کند که استطاعت مالی ندارد، مورد جریمه قرار گیرد.

ما گفته ایم که اگر فرد قبل و بعد از طلاق اموالی را به نام کسی کرده باشد و این موضوع برای دادگاه روشن شود،آن فرد مورد جریمه قرار گیرد

برچسب ها:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.