اتفاق عجیب در امامزاده قاسم گلستان/تجاری‌سازی قبور با چه هدفی صورت می‌گیرد؟

بعد از شاهکار حیرت‌انگیزی که در محل امامزاده عماد رباط‌کریم صورت گرفت،‌ ظاهرا ساخته شدن واحدهای تجاری و مغازه در امامزاده‌ها به یک روش جدید برای درآمدزایی در بقاع متبرکه تبدیل شده است.

این فقط مخصوص امامزاده‌ها و بقاع دارای شجره‌نامه و مستند نیست، بلکه امامزاده قاسم هم که سال‌هاست بر سر اصالت آن و همچنین شجره‌نامه و نَسَب او بحث و مناقشه وجود دارد هم از این سوداگری‌ها در امان نمانده و به‌تازگی اتفاقات سودجویانه‌ای در آن شکل گرفته است.

بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط خبرنگار ما، اخیرا افرادی که خودشان را هیئت امنای این امامزاده می‌دانند،‌ به صورت مخفیانه نسبت به حفاری پی برای ساخت و ساز در محدوده قبور این امامزاده اقدام کرده‌اند که با واکنش و اعتراض شدید خانواده برخی از متوفیان مدفون در این قبرستان قدیمی روبه‌رو شده است.

آنطور که از اطلاعات غیررسمی و میدانی به دست می‌آید، ظاهرا روش نادرستی که در امامزاده عماد توسط تولیت قبلی آن و همچنین مسئولان سابق اداره اوقاف پیش گرفته شد، برای برخی افراد دست‌اندرکار در حوزه مدیریت امام‌زادگان منطقه خوشایند بوده و فعلا در گام دوم به سمت ساخت مغازه در محل معروف به امامزاده قاسم حرکت کرده‌اند.

بعد از افشای موضوع مربوط به واگذاری یکی از موقوفه‌های گران‌قیمت در استان قزوین،‌ مسائل مربوط به موقوفه‌ها و امام‌زادگان بسیار مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است.

به دنبال تشدید این فضا،‌ حالا اهالی منطقه به دنبال پاسخ گرفتن برای سوالات مهمی هستند که به نظر می‌رسد اهمیت آنها بسیار زیاد است. اول این که آیا امامزاده قاسم اصلا شجره‌نامه دارد یا نه و اگر هنوز چیزی اثبات نشده چه معنایی دارد که برای چنین قبرستانی هیئت امنا با اختیارات نامحدود معرفی شود؟

دوم این که آیا اوقاف مسئولیتی در قبال مدیریت این فضاها دارد یا نه؟ اگر مسئولیت اجتماعی و شرعی آن بر عهده این سازمان است پس چرا ما شاهد هیچ واکنشی در قبال انجام کارهای عجیب نیستیم؟

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.