آغاز بارگذاری هزاران جمعیت تازه در پرند / آقایان با کدام زیر ساخت پرند را بزرگتر می کنید؟

استاندار تهران به همراه تعدادی از مسئولان ارشد استان تهران روز گذشته در پرند گرد هم آمدند تا عملیات ساخت 15 هزار واحد مسکونی جدید را در قالب طرح نهضت ملی مسکن این شهر کلید بزنند. غافل از اینکه قفلی جدید بر مشکلات بزرگ و کوچک پرند زده شد.

حتما می پرسید چرا قفل! واقعیت این است که پرند در شرایطی قرار است پذیرای هزاران جمعیت جدید باشد که به‌تازگی فرماندار نسبت به این مسئله هشدار داد و گفت این شهرستان دیگر ظرفیت بارگذاری جمعیت جدید را ندارد چون فقدان زیرساخت‌های لازم چالش‌هایی مانند کمبود آب و برق را جدی‌تر می‌کند‌.

اما کاش استاندار محترم قبل از کلنگ‌زنی این ۱۵ هزار واحد سری به فازهای مهرنشین پرند می‌زد تا متوجه فقر جدی سرانه‌های درمانی، آموزشی، مراکز تفریحی و رفاهی، ورزشی و حمل و نقل شود.

ای کاش آقای استاندار تکالیف شرکت عمران را یادآوری می‌کرد و سوال می‌کرد چرا این شرکت در این سالها در قبال زمین‌ها و دارایی‌های هنگفتی که از کنار ساختن شهر پرند گیرش آمده هنوز نتوانسته زیرساخت‌های معمولی یک شهر را برای یک زندگی معمولی ایجاد کند؟

صرفا جهت یادآوری عرض می‌کنم که در این سال‌ها پرند یکی از بالاترین رتبه‌های آمار افسردگی و خودکشی را در استان تهران تثبیت کرده که بسیاری از این مشکلات ریشه در مسائل معیشتی و نبود سرانه‌های فرهنگی، ورزشی، آموزشی و… دارد.

بحران‌های شدید اجتماعی و زیرساختی هر روز دامنه تازه‌تری در پرند پیدا می‌کند که ناشی از کم‌کاری‌های شرکت عمران در توسعه زیرساخت‌ها است به گونه‌ای که مردم حاضر هستند هیچ خانه‌ای با این شرایط ایجاد نشود چون ساخت و ساز جدید فقط گرفتاری های شهر را بیشتر می‌کند.

اوضاع در این شهر به گونه ای شده که هر جرقه ای از نظر مسایل سیاسی و اجتماعی در هر گوشه از کشور بخورد قطعا در پرند آتشی چشمگیر به راه می افتد که بحران های بزرگ را با خود همراه می کند. آخرین نمونه آن را در ماجرای سال گذشته شاهد بودیم

خلاصه اینکه پرند تا خرخره در بحران‌های مختلف فرو رفته است. کاش در طرح مسکن ملی این بار کمبودها و سرانه‌ها هم مورد توجه دولت باشد که دیگر بیشتر از این شاهد وضع اسفبار زیرساختها در پرند مظلوم و محروم نباشیم.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.