توسعه سرانه های ورزشی در دل محلات پرند

نشاط واژه‌ای است که شاید بسیاری به سادگی از کنار آن بگذرند اما واضح است که بی توجهی به این امر چه پیامدهای شگفت انگیزی در پی دارد. موضوعی که امروزه بسیار در بین نوجوانان و جوان و به ویژه بانوان حایز اهمیت است. دین اسلام انسان مسلمان را فردی با نشاط می داند و دوری از نشاط صحیح مبتنی بر اصول دین را نمی‌پسندد. به علاوه اینکه انسان با دوری از نشاط به مرور پرخاشگر شده و در درجه نخست از خانواده خود دور خواهد شد، در نتیجه تا خانوده‌ها شاد نباشند نمی‌توان به جامعه شاد، دارای سلامت روح و جسم سالم و موفق در هر زمینه‌ای رسید.


ورزش کردن نقش مهمی‌در ایجاد روحیه، پشتیبانی از سلامت، ایجاد شور و نشاط در بخش‌های مختلف اجتماع دارد. اما پرند در سالهای گذشته درزمینه زیر ساخت ها و سرانه های ورزشی وضعیت مناسبی نداشت همین امر باعث شد تا این موضوع مهم که یکی از مطالبات جدی شهروندان است به عنوان یک موضوع اولویت دار در دستور کار شهردار جوان و جهادی پرند مهندس علیرضا عرب قرار گیرد
مهندس علیرضا عرب معتقد است: پرند از وضعیت ایده‌آل در سرانه های ورزشی فاصله زیادی دارد و سرانه ورزشی نیازمند توسعه و تقویت برای گروه‌های سنی مختلف به‌ویژه نوجوان و جوانان است.
وی یکی از اقدامات مهم شهرداری را توسعه فضاهای ورزشی و تأمین آن برای رفاه حال شهروندان و گسترش آن در سطح محلات دانست و گفت: با ایجاد اماکن ورزشی، توسعه سرانه ورزشی پرند در آینده نزدیک به سطح استاندارد نزدیک می شود.
شهردار پرند با اشاره به پروژه های در دست اقدام شهرداری، اظهار کرد: ایجاد روحیه نشاط، شادابی و نهادینه کردن فرهنگ عمومی و فراهم کردن محیط های مناسب فرهنگی، هنری و ورزشی برای جوانان و نوجوانان در زندگی شهر نشینی، ایجاد نشاط، شادابی و سلامتی اجتماعی در سطح شهر، توسعه، ترویج و ارتقاء مراکز فرهنگی هنری و ورزشی، بسترسازی لازم جهت مشارکت مناسب شهروندان از جمله مهمترین اهداف پروژه های ورزشی در پرند است.
مهندس عرب نقش مدیریت شهری با طیف وسیعی از وظایف عمرانی و خدماتی در زمینه توسعه فضاهای ورزشی را مهم تلقی کرد و افزود: یکی از پروزه های وزرشی در دست اقدام شهرداری پروژه زورخانه شهر پرند که با 2700 متر مساحت و ۷۵۰ متر مربع زیربنا در دهه فجر امسال افتتاح می شود.
وی با بیان اینکه ورزش زورخانه ای ورزشی کاملاً ایرانی با خاستگاهی ایرانی است، گفت: ورزش زورخانه ای و باستانی متأثر از اخلاق نبوی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام اس و جوانمردی، حریت و آزادگی که جملگی در فرهنگ ورزش باستانی و پهلوانی گرد آمده‌اند، عاقبت بخیری به همراه می‌آورد و ان شاالله همه پهلوانان و جوانان این آب و خاک عاقبت بخیر شوند.
شهردار پرند ادامه داد: ساخت سوله ورزشی در فاز صفر با 1300 متر مربع زیر بنا با در مرحله ساخت است و این پروژه نیز در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید و یکی از شاخصه های این پروزه نگاه محله محور آن است تا ضمن دسترسی اهالی به امکانات ورزشی وغنی شدن اوقات فراغت، استعداد یابی در میان جوانان و نوجوانان را تسریع بخشد.
نگاه تخصص محور به توسعه زیرساخت ها و اماکن ورزشی پرند در سال جاری موجب شد تا احداث نخستین خانه کشتی شهر پرند نیز در دستور شهرداری و شورای اسلامی شهر پرند قرار بگیرد تا علاقه مندان به این ورزش محبوب برای اولین بار محلی اختصاصی و مجهز را در شهر پرند در اختیار داشته باشند.
مهندس عرب با تشریح جزئیات این پروژه ورزشی بیان داشت: خانه کشتی اولین مجموعه ورزشی اختصاصی برای علاقه مندان به این رشته محبوب و پرطرفدار ورزشی در شهر پرند است که روند اجرایی آن با سرعت و دقت در حال اجرا است.
وی افزود: این پروژه با ۱۳۲۰ متر مربع مساحت از جمله پروژه های پُرشمار عمرانی شهرداری و شورای اسلامی شهر پرند است که در ایام دهه فجر افتتاح می شود و به سالن اداری، رختکن، سرویس های بهداشتی و استحمام و … برای ورزشکاران عزیز مجهز است که در ایام الله دهه فجر افتتاح می شود.
احداث سوله ورزشی اختصاصی بانوان که در تنها پارک بانوان شهر پرند در حال احداث است، یکی دیگر از پروژه های عمرانی شهرداری و شورای اسلامی شهر پرند برای توسعه اماکن ورزشی در این شهر به شمار می رود.
به گفته شهردار پرند این فضای ورزشی با ۱۲۵۰۰ متر مربع از پروژه های عمرانی شاخص شهرداری است که فاز نخست آن در زمستان سال گذشته احداث شد.
فاز دوم این پروژه نیز شامل احداث سوله چند منظوره ورزشی با قابلیت زمین فوتسال، والیبال، بسکتبال، ورزش های رزمی و باشگاه بدنسازی ویژه بانوان گرامی شهر پرند است که عملیات اجرایی در دست اجرا است.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.