کارت شانس؛ غرفه‌ای برای کلاهبرداری از مردم/ کسی روی شهربازی رباط‌کریم نظارت دارد؟

شايد شما هم تا حالا افرادی كه در غرفه‌های کارت شانس شهربازی عطریاس رباط‌کریم اقدام به فروش شانسی می‌كنند ديده باشيد كه با شگردهای خاص روزانه سود زيادی کسب می‌كنند.

برخی از شهروندان كه به شهربازی رباط‌کریم می‌روند با چند غرفه روبه‌رو می‌شوند كه با چرب‌‌زبانی و استفاده از كلمات و جملاتی توجه آن‌ها را به خريد شانسی جلب می‌كنند؛ اين افراد كه اطلاع دقيقی از حقه‌های فروشندگان کارت شانسی ندارند از سر كنجكاوی از آن‌ها کارت شانس می‌خرند

در این بازی فروشنده با زيركی تمام با ترفندهای خود از لابه‌لای كارت‌های شانس كارتی را غیرمستقیم به خريدار نشان می‌دهد كه اگر ادامه دهد از بین دو کالای باارزش مثل گوشی آیفون و تلویزیون و یک کالای بی‌ارزش مثل اتو ممکن است برنده یکی از آنها شود. برخی از افراد تا چند مرتبه اين بازی را تكرار می‌كنند و هر بار سه میلیون تومان خرج آن می‌كنند، اما فقط کالاهای بی‌ارزش نصیب آنها می‌شود.

شب گذشته که نگارنده این یادداشت شاهد این بازی بود به‌طور میانگین هر دو غرفه در کمتر از یک ساعت بیش از ۳۰ میلیون تومان به جیب زدند و هيچ كالای با‌ارزشی نصيب کسانی که وارد بازی شدند، نشد چون اصلا قرار نیست کسی کالای باارزش برنده شود. حال سوال اینجاست چرا این افراد بايد به اين راحتی در اماكن تفريحی حضور پيدا كنند و ساير شهروندان را فريب دهند. آيا اسم اين كار كلاهبرداری نيست؟

شهرداری رباط‌کریم به‌عنوان ناظر بر عملکرد پیمانکار شهربازی عطریاس بايد به كار اين‌گونه افراد نظارت كند، چراكه شيوه كار اين افراد برابر آنچه در قانون آمده، جرم تلقی می‌شود و نبايد غرفه‌های شهربازی را برای هر كاری اجاره داد.

آنچه که مسلم است شانس افرادی كه كارت شانسی را می‌خرند برای برنده شدن جايزه باارزش يك‌صدم هم نیست و اين افراد در ازای پرداخت ۳ میلیون تومان معمولا كالاهای كم‌ارزش مانند پارچ، چاقوی ميوه‌خوری، خودنويس، شانه و… برنده می‌شوند و كالاهای باارزش به‌واقع سهم هيچ‌كسی نمی‌شود چون مالک غرفه همیشه با تقلب بازی را پیش می‌برد

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.