متروی پرند با حضور رییس‌جمهور افتتاح شد

مترو پرند واقع در ۳۵ کیلومتری غرب پایتخت که در حاشیه آزاد راه تهران – ساوه قرار گرفته صبح پنجشنبه با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد.

بر اساس این گزارش مطالعات پروژه خط مترو تهران – پرند در سال ۱۳۸۴ توسط وزارت راه و شهرسازی آغاز و عملیات اجرایی این پروژه سال ۱۳۹۰ شروع شد و در سال ۱۳۹۱ اجرای کل طرح به شهرداری تهران واگذار شد؛ بخشی از این طرح در محدوده حد فاصل ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب به طول چهار کیلومتر در ابتدای سال ۱۳۹۵ و بخش دیگر از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) به طول ۲۶ کیلومتر در مردادماه سال ۱۳۹۶ تکمیل شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

گفتنی است که با تمام تفاسیر و ۱۸ سال چشم انتظاری مردم رباط کریم، بالاخره مترو در دولت مردمی و با حضور رئیس جمهور مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

امید احمدی، فرماندار رباط کریم در حاشیه افتتاح پروژه مترو پرند عنوان کرد: بعد از سفر سال گذشته حجت الاسلام رئیسی به شهر پرند موانع موجود برای راه اندازی متروی پرند برطرف و حدود ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه برای این پروژه صرف شده است.

فرماندار رباط کریم بیان کرد: برای تأمین برق این پروژه تا راه اندازی پست برق اختصاصی از ظرفیت‌های شهر پرند و فرودگاه امام خمینی (ره) استفاده می‌شود.

کد خبر 5953820

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.