دست اندازی به بیت المال به نام حسینیه و شهدا/ تجارت و ساخت پاساژ زیر پرچم هیات در پرند

 

چندی پیش خبری منتشر شد که چندین سال قبل چند نماینده مجلس زمینی 3000 متری در منطقه سعادت آباد را ابتدا بنام و برای ساخت حسینیه بزرگ به صورت رایگان تصاحب می‌کنند و چند سالی هم با زدن خیمه د رهمان زمین بساط قیمه و شربت نذری را هم راه می اندازند تا کمی آبها از آسیاب بیفتد .. که نهایتا با سر برآوردن برجهای سر به فلک کشیده کوس رسوایی و مال اندوزیشان زده شد، بله حسینیه تنها یک اسم رمز برای زمین خواری و دست اندازی به بیت المال بود.

 

این بار اما در همین پرند مظلوم اتفاق مشابهی در حال رخ دادن است. اگر گذرتان به بلوار چهارباغ امام خمینی در فاز 2 افتاده باشد حتما در نبش خیابان البرز شمالی ساختمان پر حاشیه ای را مشاهد می کنید که طبقه پایین آن بالغ بر 12 تجاری و طبقه دوم آن هم به نام حسینه تابلو خورده است. ساختمانی که این روزها تلاش برای ساخت طبقه سوم آغاز شده است.

 

اما ماجرا در چیست؟

 

حسینیه معروف پرند به نام حسینیه بیت الشهدا سال 97 یا 96 زمینی به متراژ بیش از دو هزار متر مربع در موقعیت مکانی صدرالاشاره به قیمت یک دهم قیمت سال مذکور از شرکت عمران به نام ساخت حسینیه خریداری کرد.

 

موضوعی که آغاز یک سودجویی بود. چرا که با تغییر کاربری زمین و با سوء استفاده از نام حسینیه و اقدام به ساخت 12 یا به عبارتی 13 واحد تجاری در بر خیابان چهار باغ  امام خمینی میلیاردها تومان پول به جیب زدند.

 

طبقه دوم  و سوم این مکان تابلوی حسینیه دارد اما همین موضوع سایه ای برای تخلف بیشتر است چراکه طی روزهای گذشته تلاش برای ساخت طبقه چهارم این مکان به نام درمانگاه خیریه از سوی سودجویان کلید خورده است تا زیر لوای حسینیه و هیات به سود بیشتری برسند.

 

اگرچه در این اقدام سودجویان با مکر و حیله کار خود را پیش برده اند.  اما از شهرداری به عنوان مسوول مقابله و مبارزه با ساخت و سازهای غیر قانونی انتظار می‌رود برخورد جدی و بدون چشم پوشی با این موضوع داشته باشد.

 

همچنین لزوم ورود دستگاه‌های نظارتی به اینگونه دام گستردن و کیسه دوختن بنام دین و مذهب و سودجویی‌های بدون حساب و کتاب بدیهی است. این نوع رفتارهای غیر صادقانه و استفاده از اموال عمومی و نهایتا کام جویی های دنیوی بر اساس نیات پاک مردم کار را به جایی رسانده که امروز جوانان و نوجوانان به عقاید پدران و ماردان خود پشت کنند و مبنای همه چیز را پول و سودجویی از این طریق تفسیر نمایند.

 

شاید بهترین راه برای بازگشت اعتماد به افکار عمومی انتشار اسناد این پروژه از آغاز تاکنون باشد تا نقش حسینیه نام آشنای پرند، شهرداری و افراد حقیقی دخیل در این موضوع مشخص شوند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.