تِرن سواری بذرپاش و گره کور افتتاح مترو پرند؛ کابل هایی که سرقت رفت؟

اوایل هفته جاری بود که حضور وزیر راه و شهرسازی در پرند و اعلام انجام تست گرم مترو این شهر این نوید را به تمام ساکنان داد که دیگر وقت بهره برداری مترو فرا رسیده است.اما بازدید وزیر راه از پرند نه به تست گرم بلکه به یک بازدید میدانی و تِرن سواری تا نیروگاه برق پرند ختم شد.

این اقدام در حالی است که صبح همان روز صیادی، مدیرعامل شرکت عمران پرند اعلام کرده بود که قرار است مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی تست گرم مترو پرند را انجام دهد. این خبر این امید را در میان ساکنان شهر جدید پرند ایجاد کرد که تست گرم یعنی ۹۰ درصد بهره برداری قطعی است اما در عمل این اتفاق صورت نگرفت و به تِرن سواری از پروژه بسنده شد؟

یک منبع آگاه در شرکت عمران شهرهای جدید که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با یک رسانه دلایل تاخیر در بهره برداری از مترو پرند را سرقت کابل های فشار قوی دانست و گفت: اگر کابل های فشار قوی مترو پرند به سرقت نمی رفت بهره برداری آن تا این حد به تاخیر نمی افتاد.

بر اساس برنامه ریزی ها صورت گرفته از ماه ها قبل مقرر شده بود تا متروی تهران-پرند که پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصدی دارد در هفته دولت امسال وارد خط سرویس‌ دهی ‌شود. اما به دلیل عدم تامین زیرساخت لازم مربوط به تامین برق توسط وزارت نیرو باعث شده تا فعلا سرویس دهی به ساکنان شهر جدید پرند مقدور نباشد.

شاید بیش از ۱۸ سال از آغاز اجرای مترو پرند می گذرد اما این پروژه در طی این سال‌ها تکمیل نشده و مرتب مسؤولان وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید وعده افتتاح آن را می دهند. اگر چه ساخت مترو پرند بر عهده دولت است اما در تفاهم‌نامه‌ای که سال ها قبل امضاء شد مقرر شد تا ساخت آن به شهرداری تهران با تامین منابع مالی از سوی دولت واگذار شد.

با این وجود «علیرضا زاکانی» شهردار تهران امروز در پاسخ به این پرسش که ساکنان پرند چه زمانی می توانند از مترو استفاده کنند چرا که سالهاست وعده آن داده می شود؟ گفت: چند روز پیش در هیات دولت به طور جدی موضوع مترو پرند را دنبال و پیگیری کردیم. مترو پرند آماده سرویس دهی است و تنها مشکل آن تامین برق ان است که وزارت نیرو قول داده است بزودی این مشکل برطرف شود وقطعا در مهر ماه اهالی پرند از مترو پرند بهره مند می شوند.

به نظر می رسد با وجود وعده های پی در پی انتظار چندین ساله مردم پرند در حال به اتمام رسیدن است و بزودی باید شاهد مسافرگیری از شهر جدید پرند تا تجریش باشیم. البته اگر بازهم اتفاق عجیبی رخ ندهد! شما چطور فکر می کنید/ بازار

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.