‌بازتابهای دستگیری یک متهم با توسل به تیراندازی در پرند

پرند شهر عجیبی است. سالها پیش قرار بود شهر جدید باشد و به عنوان الگویی برای ساختن شهرهای زیبا و جذاب به کشورمان معرفی شود اما بعد از خراب شدن آوار مسکن مهر بر سر این شهر و سیل بی قاعده ی جمعیت که به سمت این منطقه فاقد امکانات و زیرساخت سرازیر شد،‌همه ورق ها برگشت و شرایط به سمتی رفت که حالا پرند حال و روز خوشی ندارد

روز گذشته در اتفاقی کاملا سینمایی که فقط می شد در فیلمهای حادثه ای آنها را تصور کرد، فردی که یک خودرو پراید را به سرقت برده بود، با آرامش تمام پا به پرند گذاشته و در آنجا نیز با طعمه کردن دو دختر قصد زورگیری داشت که به دام پلیس افتاد.

اگر چه بر اساس شواهد و تصاویر موجود کاملا پیداست که پلیس ناگزیر بوده با توسل به شلیک و استفاده از سلاح این موجود عجیب و غریب را متوقف کند اما وحشتی که از روز گذشته در شهر حاکم شده باعث نگرانی است.

حالا بعد از کار خوب پلیس و دستگیری این فرد شرور، دستگاه قضایی هم پای کار آمده و با قدرت به دنبال ادب کردن این شهروند پرحاشیه است.

اما آیا این پایان ماجراست؟ معلوم است که نه. پرند شهروندانی دارد که اینجا را به پایگاهی برای تخلف تبدیل کرده اند. دوپارگی شهر از لحاظ مدیریت و خدمات شهر و فقدان زیرساختهای امنیتی کافی که متناسب با جمعیت و نیازهای این منطقه باشد را بگذارید در کنار کمبودهای دیگری مانند نبود امکانات حمل و نقل عمومی و اینطور نیازها که باعث زمینه سازی برای برخی تخلفات می‌شود.

وقتی زنان و دختران این شهر نتوانند اتوبوس و تاکسی مناسب به اندازه کافی پیدا کنند ناچار هستند برای رسیدن به مقصدشان به هر خودرو عبوری اعتماد کنند. در پایان فقط ما خبرها را می شنویم و در بهترین حالت یک تاسف می‌خوریم اما انچه که در حال آسیب دیدن است اعتماد عمومی و حس امنیت است.

این زنجیه بزرگ مشکلات است که مدام در حال رشد است و به تدریج در حال تبدیل به بحران هایی بزرگ خواهد شد. امروز همچنان می‌شود این شهر را نجات داد اما اگر فرداها بیاید و بی خیال بگذریم شاید دیگر نتوان این آب رفته را به جوی بازگرداند….

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.