این چهار دالتون سارق طلا فروشی های گلستان و اسلامشهر بودند

باند ۴ نفره دالتون‌ها در شهرستان‌های اطراف تهران از طلا فروشی‌ها سرقت می‌کردند و میلیارد‌ها تومان به دست آوردند، اما بعد از سه سرقت موفق و یک سرقت ناموفق دستگیر شدند.

دالتون‌های سارق در یکی سرقت های خود را ظهر روز ۱۶ مرداد در محله باغ‌ فیض اسلامشهر انجام داده و وارد یک طلافروشی شدند. آن‌ها توانستند در یک دقیقه و ۴۶ ثانیه طلا‌های روی پیشخوان و ویترین را سرقت و فرار کنند.

سارقان پس‌ از انجام این سرقت بلافاصله متواری شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد سارقان نزدیک به ۷.۵ کیلوگرم طلا را از این مغازه به ارزش ۹ میلیارد تومان سرقت کرده‌اند.

دالتون ها این بار یکی از طلا فروشی های گلستان را نشانه رفتند ‌و ساعت ۱۲:۴۵ ظهر آخرین روز‌های شهریور ۹۹ خودرو پژو مقابل طلافروشی در خیابان مدرس شرقی شهر گلستان پارک کردند. دو نفر از چهار نفر که صورت‌های خود را با چفیه بسته بودند وارد مغازه شده و با شلیک ۹ تیر در عرض ۴۰ ثانیه طلا‌ها را برداشته و قصد فرار داشتند.

پس‌ از انجام این سرقت، تحقیقات بیشتر در این رابطه آغاز شد تا اینکه سارقان این‌بار در شرق استان تهران سرقت نافرجامی را انجام دادند. با انجام این سرقت هویت سارقان شناسایی و مشخص شد آن‌ها از افراد دارای سابقه هستند.

با دستگیری آن‌ها در اسفند ماه سال ۹۹ پرونده باند دالتون‌ها بسته شد. سردسته دالتون‌ها در مورد شناسایی طلا فروشی‌ها گفت: ما در خیابان می‌چرخیدیم و اگر می‌دیدیم در طلافروشی باز است به داخل آن هجوم برده و در کمتر از سه دقیقه سرقت را انجام می‌دادیم و برمی‌گشتیم.

برای ما مهم نبود طلافروشی کجاست یا از قبل نقشه سرقتش را بکشیم. نظر ما این بود که هرچه پیش آید خوش آید، به‌همین خاطر با پرسه‌زنی در خیابان‌ها طلافروشی را در همان لحظه شناسایی و سرقت را انجام می‌دادیم.

همیشه نیز سعی می‌کردیم از اسلحه استفاده نکنیم، اما در سرقت طلا فروشی شهر گلستان مجبور شدیم برای فرار ۹ تیر هوایی شلیک کنیم. من از تمام این سرقت‌ها ۶ میلیارد تومان به دست آوردم. بعد از هر سرقت طلا‌ها را به یک مالخر می‌فروختیم.

این سارقان پس از برگزاری دادگاه به زندان محکوم و در حال حاضر مشغول گذراندن دوران حبس خود هستند

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.